Svoboda: V plánu máme i krytý aquapark
Vranov nad Dyjí /PODNIKÁNÍ NA ZNOJEMSKU, ROZHOVOR/ - Kemp na vranovské pláži prošel za posledních dvacet let dramatickou proměnou. Pod vedením nynějšího ředitele Pavla Svobody má i do budoucna velké plány.
Jen málo oborů podnikání je tak úzce svázáno s letní sezonou a navíc s průběhem počasí především v měsících červenci a srpnu, jako provozování kempů u vodních nádrží či koupališť.
I ředitel největšího kempu na Znojemsku na pláži vranovské přehrady si může být jist jednoduchou rovnicí.
„Je zataženo, chladno a prší, pak to znamená, že přijede jen málo lidí. Naopak takový začátek července, kdy děti jen dostaly vysvědčení a hned začaly horké a slunečné dny a my tím pádem máme už čtrnáct dnů plný kemp, už dlouho nepamatuji,“ pochvaluje si přetrvávající tropická vedra ředitel kempu Vranovská pláž Pavel Svoboda.
Možná bychom na začátek mohli trošku objasnit majetkovou strukturu v kempu.
Firmu Camp pláž - Vranovská přehrada, která je majitelem pozemků a zařízení vranovského kempu, vlastní z jednapadesáti procent městys Štítary, zbývajících čtyřicet devět procent vlastním já, můj bratr Zdeněk Svoboda a jeho dlouholetý obchodní společník Tomáš Nekula.
Protože ale obec razí strategii, že se nechce podílet na podnikatelských rizicích, tak jsme se ve společnosti Camp pláž společně dohodli a pronajali na pětadvacet let kemp společnosti Vranovská pláž. Tu spoluvlastním já, bratr Zdeněk a pan Nekula.
Jaký je roční obrat firmy?
V loňský rok to bylo necelých třináct milionů korun.
Jaké to je podnikat v oboru, který je tak moc závislý na počasí?
V letošním létě je to příjemné, je čas dovolených a lidé jsou uvolnění. Na druhou stranu od dubna do konce června příliš teplo nebylo, často pršelo a lidí bylo velmi málo. Teď je naopak od začátku prázdnin nabito. Pro zaměstnance je to sice spousta práce, za kterou jim patří poděkování, protože musí v krátké době obsloužit velký počet lidí. Ale špička trvá přeci jen na dva měsíce. Pak už přijde údržba a úřední práce.
Kromě klasického kempu pro stanaře nabízíte i další služby?
Pro stanaře máme čtyři sta míst, část jich má přípojku na elektřinu. Nabízíme osmdesát míst pro karavany, asi tři sta lůžek v chatkách, osmdesát lůžek v ubytovně U převozu, třicet lůžek v ubytovně Na stráni.
V areálu jsou ještě penziony Gaudeo s osmdesáti lůžky, které sice nepatří společnosti Vranovská pláž, ale mají podobné majitele a vlastního manažera. Nicméně služby penzionů rovněž nabízíme.
Letos jsme otevřeli i novou restauraci s osmdesáti místy.
Kromě ubytovacích a stravovacích kapacit nabízíme i nejrůznější atrakce včetně vodních, půjčovnu loděk a elektrolodí, letní kino, loutkové divadlo, animační programy, lanový park a další věci.
Se sezonností jistě souvisí i počty zaměstnanců?
Stálé zaměstnance na celý rok máme čtyři, pak najímáme část zaměstnanců na půl roku a část vyloženě na sezonu. Ve špičce tedy zaměstnáváme až čtyřicet lidí.
Za posledních dvacet let prošel kemp na pláži obrovským vývojem. Co se tu za ty roky vybudovalo?
To podstatné je infrastruktura. V zemi jsou nové rozvody elektriky, vody, plynu, kanalizace. Bez toho by se dnes už nedalo podnikat.
Od roku 2002 rozšiřujeme a vylepšujeme kemp podle finančních možností. Vznikly nové sociálky, upravili jsme pozemky, pravidelně sečeme trávu. To taky nebylo samozřejmé.
Kdybyste nemuseli přemýšlet o penězích, co byste ještě vybudovali?
V dlouhodobějším horizontu bychom rádi postavili menší krytý aquapark s tropickými rostlinami, který by jednak nabídl vyžití za špatného počasí, jednak i prodloužil sezonu třeba i na celý rok. Představu už máme, hotová je i vizualizace.
Pláž je známá i díky velkým sportovním akcím. Ty pořádáte vy?
Na organizaci turnajů v rámci Vranovského léta spolupracujeme s panem Bílkem, my zajišťujeme především zázemí.
Kolik tu třeba při finále vranovského volejbalového léta máte návštěvníků?
Když je špička a vyjde počasí, tak je na pláži najednou kolem dvanácti tisíc lidí. Ať již ubytovaných, sportovců, rekreantů na pláži a dalších.
Jaká je vůbec zatím letošní sezona?
Posledního června dostaly děti vysvědčení, rozsvítilo se sluníčko a kemp je od té doby nabouchaný. Týdny předtím naopak pořád pršelo a nebyl tu skoro nikdo. Červenec to ale dohnal, takový začátek sezony nepamatuji.
Jak se mění klienti kempu?
V osmdesátých letech sem jezdili takzvaní pivní skauti, ti sice jezdí stále, už jich ale zdaleka není tolik. Hlavní skupinu tvoří rodiny s dětmi, částečně pak jde o podnikové dovolené. Firmy ale v době krize šetří a třeba v tomto segmentu jsme na třiceti procentech oproti loňsku. Ubývá i podnikových táborů pro děti. Dnes je to tedy především o individuální turistice, mimo sezonu nás ale oslovují i společnosti, které tu pak pořádají školení či různé firemní akce.
V tom případě musí být ale vaše propagace zaměřená na hodně široké spektrum klientů...
Nejpodstatnější částí našeho marketingu je web, tedy umístění na předních místech hlavních internetových vyhledávačů, vhodně zvolená klíčová slova a pak samozřejmě samotný vzhled našich webových stránek. Ty bychom letos rádi doplnili i o virtuální prohlídku kempu.
Článek publikován na http://znojemsky.denik.cz